Změna ve WhatsApp

Inu, všecko, co je zadarmo se musí nějak zaplatit. Přidáváním reklam do oblíbených aplikací není vůbec nic nového. Tak se majiteli vrací investice a je jen těžko říci kolik u které věci. To ví jen majitel (tvůrce) sám, a já se domnívám, že s tím na veřejnost nepůjde.
Historie řečeného není moc dlouhá, jde vlastně a poměrně “mladou věcičku”. Podívejme se ve stručnosti, jak šel čas.
WhatsApp společnost Inc. byla založena v roce 2009 Američany Brianem Actonem a Janem Koumem. V roce 2014 tuto společnost koupil Facebook. Ten také přislíbil ponechat jméno bez úprav a také samostatnost celé společnosti. Zatím to dodržuje.
whatsapp komunikace
Nyní trošku čísel. Nebojte, nebude to bolet.
Zpočátku používalo program asi půl miliardy lidí. O rok později již sedm set milionů a od roku 2016 má tento přes miliardu uživatelů.
Není všechno zlato, co se třpytí, a tak musíme konstatovat, že jsou I státy, kde je tato věc zakázána. Není jich hodně, jen šest, ale jsou. Chcete je jmenovitě? Dobrá.
 
    • Čína
    • Írán
    • Turecko
    • Brazílie – (jen na 72 hodin v minulosti)
    • Srí Lanka- bylo pouze dočasně
    • Uganda – možno užívat za 200 šilinků   
 dívka se psem ve stanu
Důvody zde rozebírat nebudeme, protože to sem nepatří. Takže z krátké odbočky vidíme, že WhatsApp je skutečně po celém světě, a uživatelů má opravdu spoustu. Právě proto sem firmy cílí (budou cílit) své reklamy. Z nich bude mít přínos hlavně firma, a je to plně v pořádku. I když já se domnívám, že když to šlo zadarmo a bez reklam tolik let, mohlo by to jít klidně i dále. Jenže tuto politiku jistě nebude tolerovat ani výše zmíněná společnost, a ani další, kteří si budou na tomto fenoménu “mastit kapsy”.
Nic na tom nemění ani fakt, že to původního majitele rozčílilo, protože doufal, že se to nestane a nepřál si to. Jenže prodej Facebooku naznačil cestu, kupec si pochopitelně bude chtít získat svůj vklad zpět a začít na WhatsAppu vydělávat. Ono devatenáct miliard je devatenáct miliard. A to nikdo nepustí jen tak.