Dostat dárek je prostě známka toho, že si na vás někdo vzpomněl. Třeba jen s nějakou maličkostí. Že na vás v určitý okamžik myslel a pak jste mu stáli za to, aby vytáhl z kapsy peněženku a udělal vám radost. A nemusí se vždy nutně jednat o vztah dvou blízkých lidí. Určitě jste alespoň jednou dostali například v obchodě k nějakému nákupu drobný dáreček. Nebo například v kadeřnictví, kde si vás chtěli zavázat pro příští návštěvu.
- V tu chvíli má člověk pocit vlastní důležitosti.
- Pocit, že s ním jeho oblíbený obchod (nebo provozovna nějaké služby) prostě počítá.
Systém drobných dárků se dá využít dvěma způsoby.
- Udělat obdarovanému radost.
- Upozornit na svou firmu.
Můžete prostě nenásilnou formou své výrobky nebo služby dát do podvědomí lidí, kterým nějakou tu pozornost věnujete. Někdy se dávají například propisky nebo hrníčky s logem firmy. To ale už není příliš originální. Zkuste se podívat do psacího stolu, kolik těch propisek už tam máte. A možná, že si ani na jednu firmu, která tam je uvedená, momentálně nevzpomenete.
Nápad, který oceníte do budoucna
Dobré je také správné načasování. Nejlepším obdobím je určitě čas adventní, neboli předvánoční. Lidé jsou většinou v příjemném rozpoložení (pokud právě nebojují v některém obchodě o vánoční dárky) a naklonění všemu krásnému a svátečnímu. V tomto období se také pořádají různé podnikové večírky a tam lze právě využít firemní dárky třeba jako netradiční výhry v tombole.
- Pokud ale opravdu rádi překvapujete, pak je dobrým způsobem obdarovat své nejlepší zákazníky přímo doma.
Klient, který bude příjemně zaskočen kurýrem, jenž mu odevzdá balíček s překvapením, na vás jistě nezapomene. A víte, co bude následovat? Při nejbližší příležitosti se obdarovaný nezapomene pochlubit všem svým známým. To je právě ten pocit důležitosti, který v něm zapracoval.